Vin(gligt)

2012-02-14
21:48:20

Bloggtystnad byts ut mot en Amarone
Soprasasso Amarone Della Valpolicella (nr 2352)

Sovit som ett barn genom en lång kall vinter...På bloggfronten kan textraden hämtad från Kent och låten Vinternoll2 summera tiden från jul och fram till nu. "In real life" är sanningen någon helt annat. Detta då jag  sedan jul vid sidan om jobb och livet i övrigt både  hunnit med att gifta mig och flyttat in i ett nybyggt hus. Nu när jag som nygift fått ordning på det nya huset har bloggtystnaden byts ut mot en Amarone.

Soprasso Amarone Della Valpolicella och en gryta fondue står på bordet i öländska Skogsby, eller mer beskrivande stadsdelen Kalmar Östra. Det är lördagskväll och tvn i köket skriker ut Melodifestival. Men inte heller denna gången är det någon låt som berör så jag låter det bero och fokuserar till fullo på Fonduen och vinet.

I fonduen använder vi vinet Campos de Luz Garnacha med väl tilltagna angenäma toner av lakrits och vanilj för 49 kronor. Vinet vi dricker till är en Amarone som jag har på känn är den billigaste Amaronen som stoltserar på Systembolaget. Nämligen Soprasasso Amarone för 139 kronor. Trots sina ringa pengar för att vara en Amarone levererar vinet förföriska och galanta kryddiga eldiga toner Kryddig spetsade med kanel och lakrits. Vinet känns ungefär som när man förväntat sig att se Coldplay översatt till sammanhanget väljer den amarone man alltid brukar köpa, men rent spontant hamnar på en konsert med Billie the visions and the dancers för några år sedan då de var okända för mig. ja kommer hem med en 140 kronors amarone som sin okändhet till trots förför på allvar. Ska ni dricka Amarone ska ni testa Soprasasso. Ska ni se se ett band i sommar så ska ni se Billie the Visions and the Dancers.

Kommentar:
#1: Anna

Micke, du har sån himla härlig känsla när du skriver! Jag riktigt fångades med i eran fonduekväll och Amaronevin. Ska prova detta vin när tillfälle ges :) Vi ser fram emot att få titta på nya huset i Kalmar Östra. Kram!

2012-02-15 @ 10:56:48
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: