Vin(gligt)

2012-07-10
17:04:51

Kackelstugan och Carolina Wallin Pérez

Jag kan inte ens gå utan din luft i mina lungor
Jag nynnar på covern utav Utan dina andetag signerad Carolin Wallin Pérez när jag möter upp frun på rastplatsen vid Ekerum. En rastplats som så långt jag kan minnas stoltserat med egen försäljning av jordgubbar då mannen med försäljning från sin husvagn återkommer i ur och skur varje sommar. Vi är på väg mot Kackelstugan och konsert med Carolina Wallin Pérez. Innan konserten styr vi dock söder ut till Hamnkafét i Stora Rör för att förtära deras hamburgare modell briljant med råvaror från Jordsläta. När vi sedan anländer till Kackelstugan är det en halvtimme kvar till konserten och vi slår oss ned i solen och njuter av varsin fläderparfaite. Konserten börjar och jag fulkomligen uppslukas av Carolinas egna låtar och hennes kentcovers. När konserten är över lämnar vi Kackelstugan för denna gång. Men vi kommer att återkomma var så säker.