Vin(gligt)

2012-10-26
18:45:46

Ett glas Brunello på Sei Divino i Florens,

Jag gömmer mig under täcket när kylan går bärsärk över ön öster om Kalmar. Klockan närmar sig midnatt och appen från Sveriges radio har slutat att skratta ut program. En playlist med Anthony and The Johnsons tar vid och jag vaggas till sömns . I drömmen sitter jag med ett glas Brunello på Sei Divino medan skymningen faller över Florens. Sei Divino en vettigt slagen wedge från Amerikanska ambassaden i Florens är något alla borde besöka vid ett besök i staden.

För ett tag sedan lagade jag och min fru fondue och till det drack vi Villa al Cortile Brunello di Montalcino Piccini 2006 för 239 kronor. Även om det inte är den bästa Brunello jag smuttat på förstärker det bilden jag har om Brunello. Nämligen att det kan smaka smått magiskt.

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: