Vin(gligt)

2012-04-14
17:05:08

Tankar från en solig baksida

I den där staden det drömdes om i tonåren skriker folk i detta nu ut att det snöar på ett "tycka synd om sig aktigt vis", medan jag och min fru sitter i solen vid vårt hus i Skogsby, Färjestaden Öland eller Kalmar Östra om man så vill. Vi lever vår dröm och bygger på nya. Livet ter sig tvärtemot de låttexter som allt som oftast ger rysningar från Lars Winnerbäck. I'm a Happy Man, ja jag skulle nog kunna citera hela låten signerad Iggy Pop men jag besparar er det.

Som sagt i ungdomen innan Nybro byttes mot Kalmar lutade det åt att jag som många andra efter universitet och högskola skulle sitta på en uteservering på Kungsholmen, skåla, utbringa det är rock att bo Stockholm. Men någonstans mellan Smålandsgatan via Kvarnholmen, ett klassiskt fikahäng på Holmgrens, en promenad ut till brofästet för förfesten innan en vanligt ovanlig kårkväll växte kärleken för Kalmar och en småstad sig allt starkare. Jag har inte ångrar en sekund att det blev så. Detta trotts att tvivlarna hävdat att det inte finns jobb för en marknadsförare i Kalmar med omnejd, att det inte händer något där. Men allting blir vad man gör det till. Kalmar utvecklas i rätt riktning liksom jobb, kärleken ja livet i sin helhet. Nu sitter jag i solen tittar på en klarblå himmel lyssnar till fåglarnas kvitter som fekvent bryts av att min fru vänder blad på sin bok. Livet är briljant. Det är rock att bo i Skogsby Färjestaden ja Östra Kalmar om ni så vill

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: