Vin(gligt)

2010-02-23
23:12:31

Veckans - vin, efterrätt och matlåda
Jag tror minsann att Kalmar och resterande delar av vårt avlånga land numera ingår i en gigantisk snöglob, ni vet en sådan som ska skaka så yr snön i globen ett tag framöver. Nu sitter en jätte ute i stora vida rymden med Sverige i sin hand och skakar så att snön bara fortsätter att falla. Skönt att man inte faller med snön utan fångar dagarna. utan den här veckan ska om allting går vägen bestå av genomförandet av kreativa och storslagna idéer. I väntan på att dessa idéer blir verklighet följer här en liten kort lista över veckans vin, efterrätt och matlåda såsom jag ser det...Livet är till för att njutas.



Veckans efferätt

Mangomousse får dig att glömma vintern för en kort sekund

Mangomousse
. Så exotiskt gott att man efter första tuggan glömmer att vårt land dragit över ett plufsigt snötäcke och försovit sig till våren. Tankarna förs till en het julidag på Öland. Kanske Bläsinge, Ekerum, Böda eller Köpingsvik.  Vill du prova själv så bjuder Annes Mat på ett gott Recept Här.


Veckans vin



Château de Valois  2006. Kanske var det bara där och då under en provning av andra franska viner i tokigt briljant sällskap som detta vin smakade himmelskt. Jag intalar mig att det var en gott vin jag drack eftersom min enfaldiga dom om vinet är "Fantastiskt". Vinet som briljerar med förföriska toner av kaffe, choklad, plommon och korinter känns helt rätt när till en utsökt middag i goda vänners sällskap. Vardagslyx för 239 kronor.


Veckans matlåda

Veckans matlåda. Italiensk buffé

Italiensk buffé. Den miljonte makaronen är räknad. Dags att vända trenden av leda och slentrian, våga göra kollegorna avundsjuka och njuta till en fantastisk matlåda. Bara ta sig tid och laga för att sedan plocka ned hela Italien i en matlåda. Italiensk buffé andas dessutom lite vår.


Redo att göra veckan bli besynnerligt bra...
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: