Vin(gligt)

2009-07-01
01:05:52

Tack för inspirationen, Clara Lundholm!
Soppatorsk i själen, lack of creativity, jag dagdrömmer mig bort. Länge sedan kreativiteten sprudlade nu. För att råda bot på mitt drabbande av inkreativitet ger jag mig ut på en promenad längs havet i Kalmar. Målet är att snorta i mig intryck.  Intryck som hjälper mig få igång tankeverksammheten och frambringa skaparlust. Under promenaden just när jag tyst blickar ut över sundet och fylls av livskvalitet dyker en ny bekantskap på mig och under promenaden runt kvarnholmen och genom Larmtorgets sorl lär jag känna Clara Lundholm. Kvinnan som detta inlägg är tillägnat åt. Detta då jag nu vill tacka Clara för inspirationen. Tack! du gav min kreativitet tillbaka.  Clara Lundholm är för er som inte vet det kreativ och brinner för sin musik. I Personligt i P3 som handlar om just skapande möter vi Clara en singer/songwriter från Stockholm, när jag lär känna henne uppträder hon ensam med sin gitarr på Pete´s Candy Store i Brooklyn. Det är söndagskväll och Open Mic - fritt översatt Öppen Scen. Vem som helst kan skriva upp sig på en lista i förväg och uppträda med två låtar. Tempot är högt och stilväxlingarna många. Det finns många liknande musikställen i New York som ger oetablerade artister chansen att visa upp sig för publik och arrangörer och på så sätt skapa kontakter som ger riktiga spelningar med gage.

Att höra Clara berättar hur det kom sig att hon som oetablerad artist och låtskrivare flyttade till New York var en sann inspirationskälla för mig och gav mig en rejäl tankeställare. Hey boy belive in your self do do do what you want to do...Clara lämnade för ett år sedan Stockholm där hon levde ett helt vanligt liv för att på heltid försörja sig som Singer and Songwriter i New York. Inspirationen till det hissnande klivet fick hon under en resa i östra europa. En resa med slutdestination Prag. Den stad jag var i för ett tag sedan. Under den resan kom hon fram till att hon skulle satsa helhjärtat på Musiken. Modigt. Härligt med människor som vågar ta klivet och göra sin grej no matter what, som våga tänka stora tankar och inte låter någon annan trampa på deras dröm. Inspirerande att

Claras musik är fantastisk ja bedöm själva. Clara är även med i gruppen Alaska and the Hallelujah Choir, jag undrar varför inte man hört mer om henne och gruppen. Nedan följer ett smakprov



Alaska - God Is Not (That Great)
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: