Vin(gligt)

2008-09-08
23:06:22

Konsten att överleva hösten....
"Säg inga onda ord är du snäll nu när kylan går bärsärk i stan Luften var tung av förslöande gnäll och natten var dövstum och sensommar ljum och hela jag kändes likadan"

Citatet är hämtat från Lars Winnerbäcks låt Bortomland. Själv har jag ända sedan jag klev i sängen igår söndag, för att ta ännu ett farväl till en galant helg, önskat att jag kunnat vara i Dublin. Föga förvåndande befinner jag mig dock kvar i vardagens Kalmar. Dock skall jag inte klaga för hösten -08 kommer att bli som ett enda långt leende hämtat ur en tandkrämsreklam nära dig. Givetvis kommer även den här hösten att ha sina tillfällen då det känns som du står på tå nedsjunken i dyn. Men det ordnar sig om du har samma inställning som jag till den här hösten och bara njuter av det bästa. Ett glas Seghesio Cortina Zinfandel 2005 och ett soundtrack med finurliga låtsnickrare såsom  Amy MacDonald, James Yorkston, The Shortwave set, Coldplay och Mick Flannery  kommer att regera denna höst och få dig att tro att du är på festival i Glastonbury. Njut!!!!!!



Först ut av vin Vin(gligt) rekommenderar denna höst är en septembernyhet på Systembolaget. Till motsatts mot musiken som regerar för stunden enligt Vin(gligt) så är detta vin en amerikan.....

Seghesio Cortina Zinfandel 2005. Ett smakrikt och fruktigt vin med inslag av plommon och choklad. Vinet kostar 294 kronor och är ett ypperligt sätt att starta hösten på. Så spring iväg till Systembolaget och bjud hem alla dina roliga vänner och bjud dem på detta vin och jag lovar att ni kommer att ha nästan lika galet kul som tre pojkar i Umeå sommaren -08.

"Give me a stage and I'll be your rock and roll queen Your 20th century cover of a magazine Rolling Stone here I come, watch out everyone, I'm singing I'm singing my song"

Amy Macdonald och låten Lets start a band





Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: