Vin(gligt)

2007-04-24
00:24:02

Bridlewood Syrah 2004
image129

Bridlewood Syrah 2004. Bridlewood Winery, Usa Central Coast, närmare bestämt mellan San Jose och Los Angeles i Kalifornien.  Detta är ett vin framställt av 86% Syrah, 2 % Petite Sirah, 2% Viognier samt 8% av övriga druvsorter.

Vinets karaktär...
Frukt frukt frukt och åter frukt, smakar åt hallonsylthållet med kryddiga inslag och toner av vinbär lakrits och vanilj.

Vinets betyg...
image130
Himmelskt. Kanske är jag lite snäll vid betygsättningen för när jag kollar på orden som jag beskrivit vinet med börjar jag tvivla på att detta kan vara en god kombination, men så erinrar jag mig tillfället då jag provade vinet och tro mig det är en god kombination. Samtidigt gav vi Château Etienne Vieilles Vignes 2005 ett betyg mellan smutt och världsklass i rätt sällskap vilket gör att amerikanska Bridlewood måste få ett snäpp högre betyg då det är ett i mina ögon sätt mycket godare vin.För 90 kronor finner vi inga invändningar mot varför man inte skulle gå och köpa detta amerikanska vin.

Vin(gligt)


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: