Vin(gligt)

2010-09-08
22:10:39

Småstadsidyllflykt...

Tidigare om åren såhär års eller något tidigare lagom till att sista sommarplågan ekat bort på Leifs Lounge och Solgården ute vid Tylösand har jag av tradition hälsat på brorsan i Halmstad. Östkust byttes mot västkust och småstad mot en annan småstad. Ända tills i våras tycktes traditionen kunna fortgå  i en evighet. Så plötsligt fick traditionen ett abrupt slut. Brorsan bytte Halmstad mot Saltsjöbaden och Stockholm. I helgen var det så dags för premiärbesöket för min del. Det här är min beskrivning av den småstadidyllflykten

"När mänskligheten ruttnar i en hög och alla ba: vad är bäst för mig? och jag köper vatten på flaska och hon älskar inte dig". Anika Norlins alias Säkert får mig att avge ett trumsolo på ratten när jag svänger in på långtidsparkeringen på Kalmar flygplats. Väl där möter jag upp med min älskling. Timmen senare trampar vi mark  i Stockholm. Fredagkväll och vi tågar fram på Saltsjöbanan. Landar hos brorsan strax innan Wernblom gör mål mot Ungern, solen sänker sig över Solsidan....

Lördagen ägnas åt att gå vilse genom stan. Vi snortar drömmar runt Karlaplan, löser deckargåtor på SCI-FI bokhandeln. Gör "finbutikerna" kring Stureplan. Styr fötterna mot sönderläge och SoFo Väl där när vi som mest upplever att det är rock att bo i Stockholm och i vartfalll jag sånär som nästan drunknat ett hav av kaffe latte, så smids planerna för kvällen. En öl senare och skånegatan hem  ter sig kvällens planer briljanta, då vi bokat bord på den libanesiska restaurangen Tabbouli på söder, ja den restaurang som Stieg Larsson hade i tankarna när han skapade Samirs gryta i Millenium triologin. Så började en briljant småstadsidyllsflykt. Var restaurangbesöket på Tabbuli slutet på en briljant lördag? I nästa inlägg får du svaret.

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: