Vin(gligt)

2010-05-23
00:04:46

Pepperwood grove Zinfandel smakar äpplepaj en solig dag i maj.

Vinet smakar som en äppelpaj en solig dag i maj

 

En svårslagen lördag. Jag fångar dagen redan vid åtta snåret, solens strålar från klarblå himmel liksom ett SMS från en viss person får mig att vilja starta dagen där och då pang boom. En timme senare styr jag bilen väster ut. Dags för golf och på bilstereon skrattas det ut briljantpop signerad Little Man tate. Livet är bra smutt...

Fyra timmar under Kalmars sol och en riktigt behaglig golfrunda i goda vänners lag känner jag mig slagen av solen och är helt slut på energi. För att med ljusets hastighet fylla på energidepåerna serveras det Hawaii  som möter upp kraven på en gnutta sommarkänsla. Vinet som dricks till är Pepperwood grove Zinfandel. Underhållningen för kvällen är Champions Leauge finalen mellan Inter och Bayern samt en riktigt trevlig dam.  Till detta äts Ben Jerry Strawberry Cheesecake och drickat är fortsatt Pepperwood grove zinfandel .

 

Vinet tycker jag smakar som en riktigt god äpplepaj en sådan här solig dag i maj. Äpplepajstonerna blir ännu mer ljuvliga då inslag av mörk choklad, mynta och karamell tonar upp. Till pizzan och glassen,  eller att dricka utan tilltugg bara sådär är vinet riktigt smutt. Det är ett saftigt och bärigt pratvin som liksom bara slinker ned  och lämnar avtryck som en sametslen kittling i halsen. Kanske lite tråkig efter ett tag men där och då i rimlig mängd ca 2 vinglas, lite kyld ter det sig som ett riktigt bra val. Kostar 105 kronor på Systembolaget, men det sorgliga är att det enbart återfinns i beställningssortimentet.

Imorgon stundar äventyr men Kalmars sol har då bytts ut mot Öländsk

Sexy in Latin med Little Man tate är dagens låt...



Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: