Vin(gligt)

2010-06-14
23:31:01

Corte Sant'Alda Amarone 2006 efter Italiens första mål i VM....

Vm-utmaningen tog idag sin början då Gianluigi Buffon – Criscito, Cannavaro, Chiellini, Zambrotta – De Rossi, Montolivo – Iaquinta, Marchisio, Pepe – Gilardino i Assuriblått beträdde VMs gröna fält. Något trevande inledning och efter en feldömd frispark som Paragua förvaltar med en nick i botre tenderar även jag att sålla mig till den skaran som hävdar att Italien spelar tråkfotboll och inte gör mål och inte förtjänar gå vidare i VM. Men den känslan varar bara en kort sekund. Då jag till min stora glädje inser att Italien börjar krypa närmare Paraguays mål infriar jag mitt löfte om att avsmaka en Amarone efter varje mål Italien gör under VM. I förberedande syfte tar jag fram min flaska Corte Sant'Alda  Amarone 2006. Ett drag som tydligen hjälper för en kort sekund efter jag placerat flaskan på bordet så gör Italien mål. Jag häller upp ett glas och njuter av Vinet, fotbolls-vm och allting, speciellt mitt hjärta som jag har en konversation med över msn under hela matchen.

 

Vinet är en mosaik av smaker. Hade vinet varit en glass hade det prytts med Ben & Jerrys varumärket då det är en uppsjö av smaker i ett. Liksom allt jag gillar ihopkomponerat i en och samma förpackning. Vinet stoltserar med en kryddig, utvecklad smak i vilken förföriska toner av viol, körsbär, björnbär och choklad går på knock. Ett riktigt gott vin inleder VM-utmaningen. Enda nackdelen är nog priset. En helflaska kostar 495 kronor på bolaget. Men man lever bara en gång, dock är jag rätt säker på att det inte var den sista Amaronen under VM....

 

Kommentarer:
#1: anna

fast italien spelar ju väldigt tråkig fotboll. 1-1 mot paraguay är inte okej. de vill så gärna vara ett av de största lagen men då måste de ju börja visa det också. att de lyckades vinna VM 2006 är för mig fortfarande en gåta :P

2010-06-16 @ 11:07:51
#2: J.Nilsson

Verkar intressant, kan man beställa detta på bolaget eller är de privatimporterat?

2010-06-27 @ 18:27:45

Vinet återfinns i ordinarie sortimentet på Systembolaget. http://systembolaget.se/SokDrycker/Produkt?VaruNr=95503&Butik=0&SokStrangar= Finns på Nordstan i Göteborg

2010-06-30 @ 20:36:46
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: