Vin(gligt)

2010-04-22
22:30:57

Kommer vinet smaka lika bra hemma i soffan?

Kommer Pepperwood grove Zinfandel smaka lika gott hemma i soffan som i Stockholm minglet?

Det har gått några veckor sedan den där kvällen på Hamburger börs och affärsmiddag med underhållning av REA-gänget. Jag vet jag var skeptisk, eftersom min far kallat det pensionärsunderhållning, men jag får medge att Anders Lundin och gänget stundtals var riktigt kul även om de borde korta ned skämten så att poängen  inte glöms bort i något som andades utfyllnad av showen. Nog om detta och jag låter istället vinet , som det smuttades på till huvudrätten, att kliva fram i rampljuset.  Pepperwood grove Zinfandel, mjukt och lent, där och då en "orgie" i mörk choklad och marknadskaramell. Jag har även en ton av äppelpaj i åtanken med tillhörande vaniljsås när jag sönderanalyserar vinet a´la mumbo jumbo, småler. Där och då ett så tillfredsställande vin att jag skrev upp vinets namn sökte upp vinet på Systembolaget och dessutom beställde en låda tillsammans med några arbetskamrater när vi insåg att vinet enbart figurerar i beställningssortimentet. Där på Hamburger börs innan jag fortsatte ut i Stockholmsnatten upplevdes vinet som modell briljant. Men kommer att vinet upplevas på samma sätt då om ett tag hemma i soffan?

 

Jag vet inte hur många gånger jag druckit något där och då när platsen, människorna och atmosfären och maten gjort vinet magiskt. Jag har köpt vinet efteråt och blivit så besviken. Kommer jag bli besviken eller få en positiv överraskning när jag väl beslutar mig för att dricka Pepperwood grove Zinfandel igen? Värt att prova för vinet kostar endast 105 kronor.

 

 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: