Vin(gligt)

2009-09-23
22:35:37

Om matlådan som blev till under en snosning

 

Are you out of your mind pojk. Ordningställa en maträtt på morgonen under en snosning då du ligger kvar i sängen. Vips så är maten färdiglagad och då är det inte tal om någon djupfryst färdigrätt utan grilladkyckling champinjonsås och lite pasta. Förmodligen borde jag inte skriva detta då det förstör mitt rykte. Jag ska vara vuxen nu och laga matlådor för hela veckan. Planera. Men jag kan inte rå för att jag är en här och nu människ som inte i förväg kan bestämma vad jag är sugen på en torsdag när regnet strilar ned  eller en tisdag då allt är galet sol.

Det är nästan så att man imponeras av sig själv, vilken självdiciplin, ställer klockan 10 minuter innan en normal dag då matlådan är ihopkomponerad sedan länge. Vaknar går upp och börjar grilla kycklingen, bryna champinjoner och koka pasta, går och lägger mig igen och sover i tills klockan ringer igen efter en snosning. Det osar gott, ingenting är vidstekt. Allt går enligt plan. Ännu mera nöjd är jag när jag äter matlådan under lunchen, smakar galant och är riktigt gott med tanke på omständigheterna och jag ångrar inte en sekund att jag gjorde som jag gjorde.

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: