Vin(gligt)

2009-09-05
01:13:02

La Spinetta Pin Rosso Monferrato - Ett smutt vin till en nybliven 25-åring. Men vad är baktanken?
Ett kalas för en 25-åring stundar. Dags att tänka ut den perfekta presenten. En present för att visa sin uppskattning. Jo visst men jag måste erkänna en sak här och nu. För på ett eller annat vis strävar jag efter att köpa en present jag på något sätt har nytta av själv. Därför fick pappa ett hemma-biosystem i 60-årspresent eftersom det då blir skönare att ta del av en god film eller sport hemma hos dem. Därför har min syster under uppväxten matats med skivor jag själv velat ha osv. Nu är det en kusin som fyller år som jag träffar sporadiskt då och då. Tänkarna kring valet av present berör även denna gång hur jag kan ha nytta av presenten. Under en vandring på stan idag föddes den mest briljanta av alla presentidéer, ja som vanligt med en baktanke.  Jag kommer säkerligen att bli inbjuden på hans 30-års fest om fem år också så jag ger honom något som är absolut bäst där och då om 5 år. Ett vin som tåls att lagras och nått sin storhet om 5 år. Valet faller på La Spinetta Pin Rosso Monferrato

La Spinetta Pin Rosso Monferrato ett perfekt vin att ge bort när någon fyller 25 år om man är helt säker på att man blir bjuden till den sammes 30 årsfest om 5 år

La Spinetta Pin Rosso Monferrato..

..kostar 315 kronor en rätt lagom summa att spendera på en 25 åring, eftersom presenten blir bättre med åren, tills den får växtverk om 5 år.

La Spinetta Pin Rosso Monferrato ser dagens ljus i Italienska Monferferrato och är en komposition av druvorna Barbera och Nebbiolo.  Vinet har, enligt beskrivningen som impotören Enjoy Wine & Spirits delger på sin hemsida, en smak som är "torr med balanserad syra, torra, väl integrerade tanniner. Stor fruktig smak av körsbär, plommon, kaffe och tobak. Lång rostad eftersmak". Lagringskapaciteten är 5år, vilket gör vinet briljant att ge bort till någon som fyller 25 år i tron att man får vara med och avsmaka flaskan vid tillfället då samme person fyller 30 år. Jag räknar kallt med detta, så presenten får bli en flaska La Spinetta. Hoppas min kusin fattar vinken, ja i den bästa av världar gör han nog det....

You may say I´m a dreamer but I´m not the only one
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: