Vin(gligt)

2009-09-26
11:11:14

Höstigt vintips

Höst och något av en nystart. En briljant formulerad tanke. Slutade vid en tanke. Men det är tanken som räknas. Kvar i gamla fotspår. Vandrar, känner glädje. Har blicken kvar i skyn. Bryta mönster och prova nytt får jag göra en annan vecka då inspiration flödar. Nu ett kärt återseende som dykt upp här på bloggen tidigare. Föga nyskapande men ack så gott.....

 

Ölands skördefest stundar, det börjar visst bli höst och jag antar att fler än jag står tyst framför skälet, där sommaren tar slut.....

Veckans vin är därför ett vin från Frankrike och Châteauneuf-du-Pape med egenskaper som kan förtrolla en höst. Vinet är Xavier Châteauneuf-du-Pape 2007. I den kryddiga doften återfinns inslag av plommon, sötlakrits, örter och choklad. Vinet stoltserar med förföriska toner av plommon, körsbär, sötlakrits och choklad som förhöjer upplevelsen till en härlig höstmiddag. Själv åt jag Äpplebiffar och potatisgratäng till detta vin som kostar 199 kronor.

 

 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: