Vin(gligt)

2009-09-06
22:10:35

Henrik Dorsin - En gaffel kort


Sveriges bästa komiker Henrik Dorsin har fått mig att skratta till tårar under kvällen av idag. Henrik Dorsin - Godkänd Kvalitetsunderhållning har rullat åter en gång på DVD i det Vin(gliga) hemmet. Idag, dagen efter att den här bloggen och jag i egen hög person blivit uppmärksammad i lokalpress, Tidningen Barometern, så har tiden spenderats på golfbanan, ja en rafflande duell om en fika, som slutade oavgjort. Sedan har lägenheten fallit offer för en storststädning. Angående min närvaro i lördagens upplaga av Barometern, så kommer jag under hösten och våren medverka där med jämna mellanrum då jag är en av personerna som ingår i deras mat och vin panel. Hoppas jag kan inspirera någon...

När städningen var avslutad och jag som stod för kvalitetsbedömningen tyckte att lägenheten stoltserade med blanka golv, luften går och andas, det är rent nu, det är rent nu, så tog Henrik Dorsin över och underhöll. Mycket roligare kan det knappt bli. Samtliga i sällskapet denna kväll nersjunkna i soffan skrattade till tårar.

Videon ovan bjuder på avslutningen på Dorsins show. Dorsin framför en tribute till Vreeswijks och behandlar ett ilandsproblem. Nämligen att vara en gaffel kort. "Ja försök att äta en Janssons om du är en gaffel kort".


Ett gott skratt förlänger livet, ha kul i väntan på nästa inlägg om vin...
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: