Vin(gligt)

2009-10-18
19:50:41

TV4 ringde...
...och undrade om jag ville ställa upp i programmet "Halv åtta hos mig".

Huvudstupa panik, ja någon slags jaktreflex från forntiden drabbade mig då jag insåg att klockan var så pass långt slagen att jag med nöd och näppe skulle hinna med tåget hem  från Jobbet. Orosmoln på klarblå oktoberhimmeln om att få vänta en timme till i byn där någon stannat tiden i kring 89. Med klyschan "hoppet är det sista som överger människan" ekande i mitt huvud så rustade jag mig i sinnet för en OS-final över distansen 400 meter. Ungefär den sträckan + några hundra meter till det torde vara mellan mitt jobb och järnvägsstationen. Jag började dock i relativt lugnt tempo. Där och då som någon slags startskott ljöd min mobil...

"Come monday night the day of work is done Tuesday morning lose the grey of ordinariness. Start by putting off your chores. And all the crushing bores. Say your morning prayers. Sing a rousing song . Then sing it on the long walk home".

(Jag har popgeniet Stuart Murdoch och hans projekt God help the girl som husband och mobilsignal)

Rent reflexmässigt svarade jag. Döm av min förvåning då det var en projektledare från Tv4 och programmet Halv åtta hos mig som presenterade sig i andra ändan luren. Under min språngmarsch lyssnade jag vad hon hade att säga. Tydligen var det så att någon dam hade tipsat programmet om något som beskrevs som mina stora färdigheter i matlagningskonsten och mitt stora intresse för mat. Jag försökte strategiskt få projektledaren att avslöja vem tipsaren var, dock utan resultat då tipsaren haft krav på anonymitet. Halv åtta hos mig är ett program i televisionen som gått mig förbi varför jag fick programidén förklarade för mig.  Nu sökte de alltså någon med stort matintresse i Kalmar, Ja så stort matintresse att det känns som en briljant idé att  gå med på att få tv på besök och matlagningen förevigad på film samtidigt som helt okända individer tävlar mot en om vem som lagar godast tre rätters middag.

Desto mer jag sög i mig av karamellen "vara-med-i tv-programmet-"Halv-åtta-hos-mig" desto mer insåg jag att det inte är jag, känns inte rätt. Visst jag är tämligen kreativ i köket, men om de inte ens kan berätta vem tipsaren är som avgudar min matkonst till den grad att vederbörande vill se det i tv. Ja då får det vara. Dock bjuder jag på  en hemmahos-bild här på bloggen från köket. Boken i bilden är resultatet av min kreativitet. Jag har framställt den genom Arla.se och den togs fram som en bröllopsgåva till en barndomsvän. Temat på boken återspeglar att bruden och brudgummen bor och har sina rötter i Småland men nu under sin bröllopsresa skulle ta sig till Kina en annan del av världen. Mitt kök i närbild, bilden är tagen denna söndag klockan halv åtta hos mig....

 

Tipsare till TV4 ge dig till känna här och nu, samt återge hur du vet att vilken nivå mina matlagningskunskaper ligger på, har du haft förmånen att smaka?...


Kommentarer:
#1: Johanna

hej hopp!



Hur är det med dig idag?



Kolla gärna in min blogg och svara på veckans fråga!



Hugs<3

2009-10-19 @ 16:49:45

Hej,



Med mig är det bra, jag lovar gå in på din blogg och svara på din fråga. Hoppas du gillar min blogg..

2009-10-20 @ 20:06:42
#3: Daddy-T

Förstår till fullo din reaktion på telefonsamtalet. Starkt att tacka nej då de brukar vara bra på att övertala folk. Ser fram emot vinkursen-

2009-10-22 @ 12:36:57

Tack för stödet, annars har åsikterna från mina vänner gått isär huruvida jag gjorde rätt som tackade nej eller inte. Dock kändes det inte rätt. Ja Vinkursen ska bli spännande att göra.

2009-10-24 @ 19:28:04
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: