Vin(gligt)

2009-10-25
17:45:45

Söndagsvinskola - Lär dig om det moderna vinspanien genom Raimat
Karin Olofsson hade ett återkommande inslag på sin blogg tidigare nämligen inlägg som föll under rubriken Söndagsskolan, jag tar och lånar denna idé denna söndag då jag lägger ut femte delen i Raimat vinskola. Därmed är söndagsvinskolan ett stående begrepp för ivartfall denna söndag då sommaren med intågandet av vintertiden klev av schenen och förpassades till avbytarbåset.

I det femte avsnittet av vinskolan så berättar Ulf Sjödin, Master of wine, för oss om det moderna vinspanien och dess plats i världen. Vi får även lära oss om hur vinet och vinproduktionen har utvecklats dom senaste åren.

Spanien och vin var på tiden då mediabilden av landet mest målats upp föreställandes pengastinna fotbollskrigare som skulle göra narr av Engelska, Italienska och övriga nationers fotbollsklubbar. I vartfall har det jag hört och sett från Spanien dominerats av fotboll, ja man väljer vad man vill se. Nåväl, konstnären till bilden föreställande spansk fotboll i media har skönmålat ordentligt då han framhäver spanien som den dominerande fotbollsnationen. Verkligheten är desstomer skral. Ja resultaten från veckan som gått talar sitt tydliga språk.

Barcelona - Rubin Kazan 1-2.

Real Madrid - Milan 2-3

Chelsea-Atlettico Madrid 4-0

Lazio-Villareal 2-1

 

Ja vi glömmer den svacka som Spansk fotboll hamnat i och ger dig som läsare chansen att lära sig mer om det moderna vinspanien....

 

Kommentarer:

Jag är mer en öl-människa :)

2009-10-25 @ 18:24:08

Jag är mer en öl-människa :)

2009-10-25 @ 18:27:49
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: