Vin(gligt)

2009-11-28
15:57:28

Tacopaj, La Vignée Bourgogne Pinot Noir samt Kapten Kid och det oändliga sommarlovet = världsklass i rätt sällskap

Tacopaj, La Vignée Bourgogne Pinot Noir och Kapten Kid och det oändliga sommarlovet = världsklass i rätt sällskap.  Lyssna på låten moln och förförs av svensk briljantpop.....

Fullkomligt knockad av Cecilias recept på "Krämig Tacopaj". Knockad eftersom receptet fick mig att erindra fornstora dar, fick mig att minnas min morfar. Tacos var nämligen min morfars favoriträtt, han blev 85 år men förblev en trendkänslig 25-åring i sinnet. Det var rotmos och isterband han skulle gilla inte tacos. Jag vet att han in i det sista kunde ringa och bjuda en på tacomys. Härligt med människor som inte blir gamla och grå.

När receptet med Tacopaj damp ned i min mejlbox från Middagskorgen bestämde jag min för att inom sinom tid införliva tacobjudningar i mitt liv igen, med trevligt sällskap. Till det tänker jag mig ett mjukt och bärigt vin i La Vignée Pinot Noir från franska Bourgogne.

Ett perfekt när välsignade december står för dörr'n och livet längtar...

Färgmässigt är vinet ljust blå rött..
Doften som sipprar ur glaset framstår som ung och bärig med inslag av jordgubbar och vanilj,  Vinet stoltserar med en smak som för tankarna bort från vårt genomgrå tandläkarväder. Tonerna av jordgubbar som samsas sida vid sida med stor kryddighet, vanilj och körsbär är fullkomligt briljant. Riktigt smutt till tacopaj och detta för endast 109 kronor.

När jag skriver det här inlägget har TV i bakgrunden som visar Idol blivit till en plåga. Dussin-Erik har hyllats som en Superstjärna för vaddå? För att lyckas trampa sönder en Beatleslåt och fått mig att tona ned volymen på min tv. Grattis!
Marriette, en kvinnlig Gessle-röst som hänför, utmanar och är briljant kreativ i sina låtval, vågad i sin breda repotoar, får ta sitt pick och pack och dra, tillbaka till Halmstad. Förmodligen hade en ung Gessle fått göra samma sak  då Idol uppenbarligen går ut på att låta precis som en annan redan levande stor stjärna, inte vara sin egen, inte utmana och våga gå nya vägar, testa nya stilar.

Jag slår på Stereon och förförs av Kapten Kid och det oändliga sommarlovet - ett band som andas Lars Winnerbäck, Hovet, Peggy Lejonhjärta och Jakob Hellman. Nu har de äntligen släppt sitt debutalbum "Ingen lek" Riktigt bra!

Pröva själva. Gör tacpaj, häll upp ett glas La Vignée lyssna på Moln med Kapten Kid och det oändliga sommarlovet i goda vänners sällskap och ni kommer få en briljant bra kväll.

I den bästa av världar hade Mariette kommit hem till vardagsrummet i Kalmar och bjudit på konsert modell mindre. Spelat Times of your life för mig och mina vänner...
Kommentarer:
#1: Peter / Kapten Kid & det oändliga sommarlovet

Man tackar för de goda vitsorden! Kombinatinen låter fantastisk. Vi ska definitivt testa den själva.

2009-11-29 @ 11:36:55

Gör så testa kombinationen, tack för musiken.

2009-11-30 @ 19:21:30
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: