Vin(gligt)

2009-05-13
23:51:32

Vin i ett ställ & Konst i ett fack....
Sitter och tittar på Kvällsöppet med Ekdal där Konstfackstudenten Anna Odell hamnar i blickfånget. Var det ett idiotiskt förfarande eller  ett briljant tilltag för att belysa en företeelse i samhället av idag som brister, ja kanske rent av konst? Hur svaret än formuleras på den frågan så är Odell´s verk Okänd, kvinna 2009-349701 något som berört. Tänk om all konst kunde sålla sig till den skaran. Ja placeras i det fack av konst som berör, vad mycket mer intressant konstbegreppet skulle bli. Nåväl starkt av Anna att ställa upp i program efter program och försvara sitt verk. I debatten hos Ekdal har hon självast Marcus Birro på sin sida och den 13 juni besöker hennes utställning Konstmuseumet i Kalmar. Antar att jag måste besöka den och skaffa mig en egen uppfattning.  Se utställningen här

Nåväl. Jag duckar mig för konsten och sållar mig till skaran  som inte kan nämna Marcus Birros namn utan att koppla om till sidospåret fotboll. Nej inte Italien men lite England. Wigan tog emot United och var tokigt nära att skrälla, men ack nej. Så här i finanskristider så dyker annorlunda funderingar upp runt fotbollen. När inför United fyradagarsvecka och sänker lönen med 10%? Får Ronaldo övertids- och obtillägg på lönen när han spelar en onsdagskväll? Kan han kompa ut och var det därför han blev utbytt senast i 60:e minuten?  Jag hänger med när tanken far. Dessa frågor dök upp under kvällens golfrunda något skämtsamt och jag var tvungen att lufta de på bloggen. Då det här är en vinblogg så tänker jag Vin(gla) back on track...Varför jag nu rekommenderar det vin som jag senast placerat i mitt ställ och som ska drickas inom kort.

Catena Malbec, Mendoza, Argentina.

Catena Malbec 2006
. I Mendoza, Argentina, nedanför Andernas snöklädda toppar ser detta vin dagens ljus. Vinet är mörkt blå lila till färgen. Doften briljerar med fruktiga inslag som förgylls med viol och lakrits Mäktigt rik Malbec vars fruktiga smak stoltserar med förföriska toner av lakrits Vinet Kostar 119 kronor.

Något snåriga tankar mitt i veckan, allt för konsten......
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: