Vin(gligt)

2009-05-26
21:49:00

Om Vin(gligt) var vinmakare skulle det makas fram ett hyllningsvin till Maldini
Vin(gligt) har tagit fram en fiktiv design på ett vin som hyllar Maldini som slutat som fotbollsspelare.


Ja jag Vin(glar) till och närmar mig  Birro mer än Finare Vinare i detta inlägg som är resultatet av en tanke som svävat med ljusets hastighet förbi Fredrikskans, en H&M i en soldränkt svensk småstad och San Siro för att avsluta med en blixtvisit på en anrik vingård som ligger idylliskt på en kulle bland höga cypresser i det böljande Toskanska landskapet. En tanke som mynnar ut i följande ordklottrande....

Jag passerar den lilla pitoreska fotbollsarenan där svenska mästarna huserar, ja trillar boll och ibland faller in i fjolårets sambatakter. Idag är det dock främst havsbrisen som står för samban och leker i folks hår. Plötsligt dyker bilder upp från de baklängesmål KFF´s släppte in i sin senaste match på ett tomt gapande Ullevi av old-fashion-karaktär. Kalmars backlinje rundas som lätt guppande sjömärken av en båt on speed. Om bara Kalmar FF hade haft en gnutta Maldini i sin backlinje hade detta aldrig hänt. 
 
Appropå Maldini så avtackades han i helgen efter 25 års tjänst i Milan-tröjan. Om ni inte är bekanta med Paolos Maldinis meritlista så läs mer här. Helt klart en av världens bästa försvarare under storhetstiden.  Om Vin(gligt) figurerat vinmakare för en dag skulle ett vin makas fram som en renhyllning till Maldini.  En tanke som dök upp när jag var på H&M och såg att det återigen var dags för en känd designer att lansera sin egen kollektion a´la HM. I klädbranschen är det vanligt med hyllningar och att bjuda in gästdesigners eller kändisar för att få lite frihet att ta fram ett plagg. I vinvärlden är mig veterligen inte detta lika vanligt. Själv skulle jag genast smaka ett vin som stoltserar med en etikett som hyllar en musiker,idrottsman eller annan företeelse jag sympatiserar med. Ja varför inte hylla en författare genom att låta denna skriva en short-story som lanseras på baksidan av vinet. Hur som helst måste anledningen till hyllningen kännas äkta och förklaras genom smart storytelling.

Vin(gligt) hade som sagt valt att hylla Maldini genom ett av sina viner som då skulle släpts i kortare serie. Vinet skulle förses med följande doft- och smakbeskrivning:

Doft Komplex, kryddig, animalisk doft med rostad fatkaraktär, inslag av svarta vinbär, körsbär, plommon, tobak, kaffe, salvia och mörk choklad.
Smak Stramt, smakrikt, mycket friskt, kryddigt vin med rostad fatkaraktär, inslag av svarta vinbär, körsbär, plommon, tobak, kaffe, salvia och choklad.

Vinet är som sagt fiktivt och figurerar bara i min tanke....


 
Kommentar:

Hej snygging! :D

DU är inte intresserad av en specialdesignad blogg, endast för dig? :]

Hör av dig snarast! <3

2009-05-27 @ 09:45:02
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: