Vin(gligt)

2009-05-24
17:03:56

Don´t look back into the sun med The Libertines dagens låt på Vin(gligt)
Vaknade tidigt, blädrade igenom lokaltidningen från i fredags i hopp om att det skulle hjälpa mig att somna om. Men nope, när jag slår upp nöjes och kultursidorna är jag fortfarande klarvaken. Jag fäster blicken vid skivrecensionerna men läser enbart igenom den för Jarvis Cocker, forne sångaren i The Pulp. Emelie T Lund som skrivit recensionen i Barometern skriver på ett sådant sätt att hennes text fick mig att genast spela The Pulp och låten My Ligthouse. För att uppleva gruppens storhet till fullo blev det även några videos från YouTube. Innan min vän hämtade upp mig för den stundande golf rundan hann jag tugga i mig örongodis likt My Lighthouse, Bar Italia, Common People innan jag bytte inriktning och drunknade i ett annat brittpopigt band från förr. The Libertines låt Don´t Look Back Into The Sun dök upp bland sökresultatet på YouTube. Sekunden senare rusade den ut ur mina högtalare precis i det ögonblick som någon hade hittat on knappen på solen. Hela dagen har varit solig och jag har följt The Libertines råd om att inte titta bakåt in i solen. Mäktigt.....


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: