Vin(gligt)

2009-03-01
23:25:44

Söndagskvällsförvriden
söndagskvällsförvriden, ett bad och en god bok. Boken för stunden är Spökskrivaren musiken i bakgrunden är Ra Ra Riot

Det är dagen efter den galanta trettioårsfest som gick av stapeln på Hotell Skansen i Färjestaden på Öland. Två av mina bästa vänner fyllde trettio år. Vänner som jag känt allt sedan åren var terminer . Då när sommaren var helig och nätterna var allt.  Vi har inte tröttnat på varandra än och tror inte vi kommer att göra det någonsin. Min present bestående av lite av varje samt en flaska Castello di fonterutoli blev en succé. 

Söndag 1/3. En dag som började tidigt med starten i Vasaloppet och fortsatte i en lång kavalkad av sport på TV. Vasalopp, femmil och Sampdoria mot Milan samt Inter- Roma i fotboll. Jag lyckades trots detta intensiva tv-tittande ge mig ut på en hurtig löprunda runt Stensö innan känslan av söndagskvällsförvridenhet genomsyrade hela atmosfären i lägenheten. Sedan mörkret lagt sig utanför fönstret har söndagskvällen präglats av en spännande bok, två timmars läsande i skumbad och riktigt bra bakgrundsmusik innan Beck. Boken för dagen har varit Spökskrivaren av Robert Harris. En thriller om makt, politik,dubbelspel och mord som är mycket spännande hittills. Spännande till den grad att två timmar kändes som en kort sekund. I bakgrunden har albumet The Rhumb Line med Ra Ra Riot , indie rock bandet från Syracuse, New York USA . Riktigt bra. Nu har Beck slutat och kvar av söndagen återstår det för mitt hem så obligatoriska Fotbollskanalen Europa.

Bästa låten med Ra Ra Riot är Can you tell. Ja bedöm själva....

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: