Vin(gligt)

2009-03-07
19:22:04

En millisekund som modebloggare när Wissman tar Em-guld
Vinbloggare bär även de kläder


Johan Wissman tog nyss Em-guld på 400-meter och minuten efter han sprintat i mål sitter jag och iklär mig rollen som modebloggare. Upp- och nedvända världen, då ett svenskt sprintguld i ett stort mästerskap inträffar lika ofta som jag breddar min blogg med mode. Möjligtvis en engångsföreteelse, vilket jag inte hoppas Wissmans guld var. Varför sköljer då denna modevåg in på Vin(gligt)? Svaret är enkelt och beror på vädret. Detta då våren i Kalmar inte har fått vad den vill ha.  Därför sköljs groteska mängder av ömsint snö och ömsint vatten över staden. Något även Karin Olofsson drabbats av. Något långsökt så har nog det som vräker ned på mig när jag kryssar mellan vattenpölarna i Kalmar i ett tidigare skede runnit på trendiga Carnaby street i London. Dropparna har därmed andats mode och nu smittar detta över på mig. Ajdå börjar visst tappa tråden. Skjortan och slipsen är av märket Matinique och något jag bar på förra veckans 30års kalas precis som ikväll.. Trodde inte bilden  skulle få en plats i solen men något måste hända när regnet vräker ned, aja konstigare saker har hänt......

Nu var mitt bidrag som modebloggare över. Lite Hotspot kände jag mig allt. Like it or not...
Kommentarer:
#1: jayne

Höjer mitt glas med vin och säger;skål på dej...

2009-03-07 @ 20:36:03
#2: olivia

vad kul att wissman tog em-guld !! :)

2009-03-08 @ 10:15:38
#3: Tommy

hmmm... randig skjorta och rutig slips. Det är ju en kombination som är lika osannolik som ett svenskt sprintguld i ett stort mästerskap. Klockrent alltså!

2009-03-08 @ 10:41:19
#4: Mikael

Jag bjuder på dessa osannolika kombinationer och hoppas på att de blir mer sannolika i fortsättningen.Ler

2009-03-08 @ 13:01:26
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: