Vin(gligt)

2009-06-01
23:01:52

Vinskola i väntan på en summering från helgens bröllop


Ni som följer bloggen har uppmärksammat att det varit tyst från Vin(gligt) altjämnt sedan i torsdag. Detta beror på att jag och mina bästa vänner styrde bilen mot Stockholm i fredags. Vi tillbringade fredagskvällen på Söders gator utan att hitta en rekorderlig pubb. De vi hade tänkt oss var fulla till bredden och kö hade vi inte tänkt att stå i. Vi fick helt enkelt vandra hem till Timmermansgatan och vänta på John Blund. På lördagen var det så dags för bröllop i Mariefreds Kyrka och efterföljande fest på Mälåkers slott. Jag kommer att återkomma med vad det bjöds på i vin- och matväg. Dock har jag inte hunnit med att samla mina tankar. Men det kommer.

I väntan på ett galant referat från helgens bröllop med uttömmande omdöme på mat och vin så kan ni lära er mer om vin genom youtubefilmen ovan. Raimat och Ulf Sjödin, Master of Wine, berättar om skillnaden på druvor man äter och druvor man gör vin av och förklarar hur olika druvor påverkar vinets karraktär. Jag tycker deras filmer är trivsamma och lärorika.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: