Vin(gligt)

2009-06-11
23:34:35

De tre största nyheterna av idag berör jordgubbar, fotboll och vin
Ronaldo, jordgubbar och Lindemans Bin 45

Innan jag fullkomligen dunsar i säng i något som mest liknar framstupa sidoläge är det dags att göra en summering av dagen. Jag väljer och göra det genom att presentera de tre största nyheterna av idag, ja enligt mitt tycke i vartfall. Vilken utav dessa som kommer att förändra vår samtid mest det återstår att se.

Det här var dagen då det dök upp orosmoln inför stundande midsommarfirande, då det avslöjades att årets jordgubbsskörd är hotad. Men det är inte något som tycks märkas i min lilla stad där det säljs svenska jordgubbar i varje gatuhörn. Lösning på en eventuell jordgubbsmisär på midsommar är nog att köpa upp ett helt lager av Ben & Jerry strawberry cheesecake. Så mycket närmare Jordgubbar med riktig mjölk går nog inte att komma i glassutförande.

1 Miljard kronor för att springa lite, göra en övestegs fint, måla lite ibland, gnälla och se allmänt tjurig ut och leka världens bästa på ett grönt fällt. Kanske var det den drömmen alla vi hade som i barndommen förtrollades av nintendospelet Tecmo Cup, någon som minns det? för att sedan i real life försöka idka fotbollskonster i gröngräset a´la tv-spelets förtrollade värld. Drömmen stannade vid just en dröm.  Bara inse att man borde spenderat mer tid på legendariska Pukevallen. I dag ekar det i hela fotbollsvärlden då Manchester United har accepterat ett rekordbud från Real Madrid på drygt en miljard kronor för Cristiano Ronaldo. Vi får se hur det slutar.

Dagen av idag hämtade jag ett paket på posten, det visade sig vara ett smakprov, ja en bag in box, nämligen Lindemans Bin 45 som precis har blivit utsett till Sveriges mest prisvärda vin i kategorin röda bag in boxviner, av Vinordic Wine Challenge. Förtjänade vinet priset eller är det ett vin som förstärker de förutfattade meningarna kring australiska viner som aningen mejkade och little to much?  Om Vin(gligt) tycker om vinet eller inte det för du läsa här på bloggen inom en snar framtid. Nu vet du i vartfall att jag har erhållit en box och att det kommer ett omdöme inom kort.

Undra vilken nyhet som har störst potential att förändra världen?
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: