Vin(gligt)

2009-06-13
17:57:19

Tema Australien...
Snart bär det iväg på en fest med temat Australien. Dryck och tilltugg ska ha sitt ursprung från landet down under. För mig som bloggar med vintema så torde dryckesvalet vara lika enkelt som att själa godis från små barn. Det självklara valet hade varit att dricka rött eller vitt vin från exempelvis Tim Adams, Lindemanns, Penfolds eller Brown Brothers. Ja kanske göra det en mer spännande och hitta något nytt. Men varför välja det självklara valet. Alla andra kommer troligtvis vandra i detta enkla utstakade fortspår och inhysa en australiensk vinare i den lilla påsen som de tar med sig till festen. Själv har valet fallit på öl. I labyrinten som hyllorna på bolaget skapar lyser till en början öl från Australien med sin frånvaro, men sedan dyker Foster, upp en öl som tidigare avsmakats. Det måste finnas fler. En snabbsök i butiken visar att det finns ytterligare två Viktoria bitter och En mörk staut, som är helt nya för mig. Dryckesfrågan på tema Australien är löst, nu ser jag nyfiket fram på hur mat och tilltugg kommer att förgylla mina smaklökar. För inte bjuds det på Kängeru inte???  Temat får inte brytas under hela kvällen så även ute i vimlet på krogen måste allt som beställs ha en kopling till Australien. Resultatet av kvällen kommer inom kort....
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: