Vin(gligt)

2009-06-05
21:45:31

Matlåda deluxe, läge för att höja rippan...
Kyckling, potatissallad, rostad lök och sommargrönsaker.

Jag tog mitt hopkok pasta som jag skapat utifrån devisen "man tager vad man haver", fredagens tilltänkta matlåda , och åt upp till kvällsmat istället. Gick och la mig och insåg när jag vaknade att matlådan gapade tom. Två och en halv sekunds tv -tittande fick mig att länkta efter grillat och vips efter en snabbvisit i närmaste morgonöppna butik så stod matlådan där fylld med nygrillad kyckling, potatissallad, torkad lök och sommargrönsaker.  Gosse om jag njöt till fullo under lunchen. Så slog det mig mellan tuggorna att jag allt som oftast tidigare medtagit rester från dagen innan, ja hur kul och inspirerande är det. Jag bestämde mig för att höja rippan lite för jag som är  i mina bästa år förtjänar helt klart en oslagbar lunch dag ut och dag in.

Låt mig bara äta goda luncher härifrån och in i evigheten....
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: