Vin(gligt)

2009-07-05
00:10:37

Glöm sommarplågor för i sommar regerar ukelele
Utanför mitt fönster låter det som damkören The Sweptaways håller hov och framför årets sommarplågor i acapella. Nu är det dock inte kören utan några damer som förmodligen småpratat fram till midnatt och smuttat rosé innan det är dags att ge sig ut i Kalmarnatten. Låtarna de sjunger på är Rap des armas och Svenne banan. Det är ingen fylleversion som studsar mellan husen och igenom springan på mitt öppna fönster utan dessa damer behärskar tonerna och de smågarvar själva åt låtvalet.

Rap des armas och Svenne banan är minst sagt sönderspelade och för att dessa låtar inte ska få våra öron att koka under större delen av sommaren som återstår så föreslår jag att låtarna endast får spelas en gång per dag per radiokanal. Tänk om alla individer i vårt avlånga land varit lika förnuftiga som tjejen som önskade låt idag på P3, då hon önskade I want you med Bob Dylan för att låten doftar sommar och att texten är bra. Jag lyfter på hatten och presenterar två låtar med sommartema som framförs på Ukelele, bra och lekfullt. Kanske förtrollar de din sommar... Lyssna och njut. Här följer Clara Belle och låten Summer face samt en cover av briljanta låten Summers som Lonely Dear gjort orginalet av. Killen som spelar här namnger sig inte utan förtäljer bara att han är besatt av Lonely Dears nya album. I sommar regerar ukelelen, småler





Godnatt vart du än är!
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: