Vin(gligt)

2009-07-27
19:17:59

Ett VM-guld, ett världsrekord, en bragdprestation och en passande drink
Lite smått försoffad efter dagens utflykt på Öland sjunker jag ned i soffan för att följa Sarah Sjöströms framfart i simbassängen i Rom. Igår slog hon världsrekord så det är med hoppfullhet i blick som jag rycks med av loppetpå 100 meter fjärill. Sarah som endast är 15 år sade igår efter sitt världsrekord att det kändes som hon plaskade runt lite i bassängen. Tänk att lite plaskande kan trollbinda en hel nation. Efter ca 56 sekunder har Sverige fått en ny världsrekordhållare och en ny världsmästare i simmning. Ett VM-guld, ett värdsrekord och en bragdprestation signerad en 15 årig tjej från Stockholm. Jag liksom känner att jag måste bidra med något. Därför bidrar jag med ett passande drinktips som fångar ögonblicket på ett galant vis. Vad passar bättre som drink en blå måndag i Juli då en svenska blivit nybliven världsmästare i simning än drinken Swimmingpool.

Drinken Swimmingpool tillagas på följande vis.

Tillagning 4 cl. vodka 2 cl. malibu 1 cl. Blue curacao ananasjuice
Skaka vodkan, malibun och anansjuicen, häll upp i ett hurricaneglas. Häll försiktigt i curacaon för att få ett blåflammigt mösnter.


Rum: How To Make A Swimming Pool Cocktail

Drick med måtta och simma lugnt
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: