Vin(gligt)

2009-07-26
23:40:09

Är Atlas Quintas 600 nästa Villa Santa på Systembolaget?
En förtrollande ljummen sommarkväll dricker jag ett vin från Portugal som inte nått fram till hyllorna på Systembolaget ännu. Vinet kommer från producenten Atlas Quintas i Portugal och är namngivet AQ 600.

Atlas Quintas 600 rött vin Portugal

Vinet är tämligen intressant med sin kryddighet och speciella karaktär, samtidigt som det är briljant i sin enkelhet. När jag dricker vinet och får veta att det är från Portugal förs tankarna direkt till Villa Santa som är ett hyllat vin och speciellt prisvärt på Systembolaget där det är en storsäljare. AQ 600 vars pris hamnar någonstans under 100 kronor när det lanseras i Sverige  kan mycket väl bli ett nästa Villa Santa, prisvärt och populärt. Ja så smutt är nämligen vinet. Vinet importeras av Vinobele Wineagency

Jag återkommer när jag har mer information om vinet och då jag haft tillfälle att lämna ett fullständigt omdöme om vinet.


 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: