Vin(gligt)

2009-01-02
13:32:04

I väntan på att kliva ett steg närmare svaret på frågan Vad är ett gott vin? handlar detta inlägg om mode....
Tröja från Matinique, skjorta från Paul Smith
Skjorta från Paul Smith & tröja från Matinique

Upptäckte precis att jag har en kategori på bloggen som blivit bortglömd och det är "Vin(gligt) om mode, varför detta inlägg har en liten modeprägel....

Vad är ett gott vin?
Det är en fråga som vi vet att många söker svaret på. Men finns det egentligen
något entydigt och korrekt svar på den frågan? Många faktorer spelar in då vi avgör om vi tycker att ett vin är gott: situationen vi befinner oss i då vi dricker vinet, det vi eventuellt äter till, typen av vinsmak vi föredrar samt givetvis förhållandet mellan pris och kvalitet.

Ovan nämns att situationen vi befinnner oss i då vi dricker vinet spelar in för hur gott vinet smakar. Är sällskapet bra så förhöjer det troligtvis smaken av vinet. Ja hela stämningen och inramningen smittar av sig på vinet. För att dra det till sin spets undrar jag hur mycket klädvalet när vinets dricks kan spela in på vinupplevelsen?  Jag har inte något bra svar på den frågan men visst torde det vara så att om man är uppklädd och trivs i de kläder som bärs när vinet avsmakas borde även detta om än mycket lite spela in då vi avgör om vi tycker att ett vin är gott. Är man uppklädd känns hela situationen exklusivare och kanske smittar detta av sig även på vinet......................

Lite funderingar om vinpsykologi från Vin(gligt)........
Kommentarer:

Hej och tack för att du besöker min blogg...

Som du kanske redan har räknat ut så är du en av dom fem första att kommentera ;)



Skicka några bilder på dig till min mail.

[email protected]

Så ser jag till att du blir Tecknad ;)



Förresten, jag vill tipsa dig om denna sida - http://www.mer-trafik.se/cgi-bin/ref.cgi?r=getsomemoney

Den är väldigt bra, jag gick från 10 besökare i veckan till 200-300st ! :)

2009-01-02 @ 19:44:01

Hej,



Kul inte varje dag man vinner en tävling, tack för tipset, jag sänder över lite bilder

2009-01-02 @ 20:24:24
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: