Vin(gligt)

2009-01-03
00:51:41

Dom Pérignon Enothéque samt en bröstkaramell i form av en skål signerad Lagerfeld
På hemsidan för Dom Pérignon, som förövrigt verkar glömt bort de nordiska ländernas existens, Danmark undandtaget, såtillvida det inte finns en nordisk variant av hemsidan står lanseringen av Pérignon Enothéque 1993 i ramljuset .Det visas bilder i vilka Claudia Schiffer är i fokus. Bakom kamanjen står Lagerfeld som under ett par år nu hjälpt Moët & Chandon's berömda champagnevarumärke med marknadsföringen. Essensen i kampanjen är att ett glas Don Perignon Enothéque hjälper en ung man i ett lite trist förhållande att drömma och visualisera sin attraktiva fru som "every woman in one". När han dricker Don Perignon ser han sin fru ikläda sig olika roller som hon inte ens kan tänka sig.


Claudia Schiffer i olika roller för Dom Pérignon.

I samma marknadsföringskampanj har Karl Lagerfelt förfärdigat en speciel champagneskål som ska vara en tribut till Claudia Schiffers bröst. Något som Hotspot skriver i sitt inlägg "Har Karl tappat det". Ja snacka om en bröstkaramell i form av en skål. Denna skapelse tillsammans med en flaska Pérignon Enothéque 1995 kostar enligt WOW NEWS 26 000 kronor. Viket känns sådär när det går att köpa 600 champagne glas på Ikea för 600 kronor. Inte någon hyllning till någons bröst men ändå.....

Skål signerad Karl Lagerfeld för
Dom Pérignon
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: