Vin(gligt)

2009-01-13
21:49:13

Använd krisens snålblåst för att lära dig flyga.....

Tankar en tisdag efter lite väl många koppar kaffe.....

Häromdagen fick jag besök av en religiös anhängare, vars religiösa inriktning är oväsentlig i detta sammanhang. Av ren nyfikenhet visade jag tålamod och lyssnade på vad den okända besökaren hade på sitt hjärta. När främlingen redogjorde för sin syn på samhället av idag kunde jag spåra en tankegång fylld av ångest, tvång och ekonomisk undergång. Ordet kris som blivit massmedias modeord by far denna vinter har om jag utgår från besökarens tankar tagit sig ända in till de som tror. Plötsligt går folk i snålblåst istället för i medvind som har varit fallet de senaste åren. Samtidigt skylls allt på krisen och det är vedertaget att bygga vindskydd mot snålblåsten istället för att finna nya vägar för att även kunna lyfta i den rådande vinden. Företag går den lätta vägen och sparkar folk när det egentligen borde tänka nytt stort och fritt.  Våga bryta mönstret . Tänk om, tänk kreativt, bryt dig ur gammalt tankesätt och du kommer att lära dig flyga. Själv är det vad jag strävar efter och jag kommer även i fortsättningen försöka bygga segelflyg till tonerna av mitt positiv.
 

Till regeringen. Lagstifta i kristider om en kreativ dag där idégenerering står på agendan så att de företag som märkbart hamnat på efterkälken och tigger pengar kunde ta fram intressanta produkter och tjänster som kan lyfta utan almosor som i värsta fall enbart har effekten att de förlänger tiden som det går att ta sig ur gamla fotspår. Ska det ändå bidras med pengar undansätt dessa till forskning och utveckling....

 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: