Vin(gligt)

2009-02-03
21:27:54

Dr Loosen, Sydafrika och Gewürztraminer - nyhetsinköp på ett systembolag i en småstad
När Systembolaget fyller upp  sina butiker med nyhetssläpp av viner bruka det  hugga till i mitt småstadsjärta till den grad att jag liksom ångrar att jag blivit kär i en småstad. Detta då de viner jag funnit intressanta  i nyhetsfloran oftast lyser med sin frånvaro. Med denna erfarenheten i bagaget så hade det liksom varit lite enklare om jag fått gå över Kungsbron till närmsta systembolag  och funnit precis det vin jag är nyfiken på. Så var det  i en svunnen tid för nu har den känslan mildrats eftersom det blivit mycket lättare att ta del av nyheterna även på Systembolaget i Kalmar, vilket dagens besök visade. Jag beslutade mig för att köpa tre av de viner jag tipsade om bland nyhetssortimentet. 

På vägen hem genom ett livskvalitativt Kalmar passerade jag ett upplyst Fredriksskans, arenan för landets bästa fotbollslag, jag promenerade i tio minuter och slapp ägna en enda sekund i tunnelbanedån. Dock har jag inte stängt alla dörrar för en storstad.



  • Nals Margreid Gewürztraminer 2007 italienskt vin gjort på druvan Gewürztraminer för 109 kronor, 
  • Lomond Conebush Syrah 2006 sydafrikansk Syrah för 149 kronor
  • Erdener Treppchen Riesling Spätlese 2007. Ett rieslingvin med en stor personlig stil från mytomspunna Dr Loosen. Jag valde  vinet för 195 kronor 
Det var helt enkelt de viner som inspirerade mest för inköp denna dag.
Kommentarer:

Tja tja, nej jag har inte glömt bort.

Det är bara det att mitt modem är trasigt så att jag inte har tillgång till internet (skriver det här på skolans dator)

Skickar så fort jag kan :)

2009-02-04 @ 13:47:28

Hej,



Då ser jag fram emot att ditt modem fungerar igen. Ha en galant kväll

2009-02-04 @ 20:46:15
#3: Kinna

Tipset är ju redan här. =)

2009-02-04 @ 21:33:58

Jo, tyckte ändå att det var på sin plats att tipsa dig när jag fick ditt meddelande på FB. Dock har jag inte smakat det ännu. Vilket jag ska göra inom en snar framtid.

2009-02-04 @ 21:59:52
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: