Vin(gligt)

2009-02-24
22:13:30

Muffins-semla - vagt bekant men annorlunda
Muffins semla

Fettisdagen är snart över och jag måste erkänna att jag inte ätit en enda vanlig semla under dagen. Dettadå jag större delen av dagen färdats med tåg. Dock hann jag med en fika på Espresso House i Centralstationen Göteborg. Men valet föll på en för mig ny företeelse. För på en bricka placerad rätt enligt alla konstens regler vad det gäller lockvaror stoltserade muffins som såg betydligt mer spännande ut för stunden än vanliga semlor som jag annars är svag för. Därmed föll mitt val på en stor latte och en muffins. När servitrisen sedan frågade om jag ville ha grädde så trodde jag att det gällde för att skämma bort latten. Men sedan fick jag det förklarat att jag beställt en Muffins-semla och därmed var det tänkt att den skulle toppas med grädde. Jag föll för frestelsen och satte mig till bords med en gräddbeklädd muffins. Muffins fylld med mandelmassa för att likna en semla Riktigt gott.

Nu är det Championsleauge som gäller. Imorgon lovar jag vintips men tills dess var inte rädd för det som är verkligt...
Kommentarer:
#1: Terese

Hej, vilken fin blogg du har :)

Ska vi börja premunera på varandra via bloglovin?

2009-02-24 @ 22:55:45
#2: Mikael

Tack, Ja varför inte.

2009-02-26 @ 23:08:55
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: