Vin(gligt)

2009-02-25
20:51:27

Vintips - Bag In Box ggr 3
Det lyfts fram allt för lite boxvin här på bloggen. Kanske beror det på att jag dricker mycket lite vin på Bag in box.  Men trots att jag inte är något stort fan av bag in box så har jag mina favoriter. Dessa finner du nedan......



Santagostino Catarratto-Chardonnay

Santagostino Catarratto-Chardonnay Ett Italienskt Boxvin med torr, fruktig smak i vilken inslag av vanilj, blodapelsin och ananas förgyller.  Boxen kostar 199 kronor.

il Conte Primitivo Negroamaro


il Conte Primitivo Negroamaro
  Även detta en Italiensk Box. Vinet stoltserar med en fruktig, aningen bränd smak med inslag av slånbär och vanilj. 169 kronor kostar vinet

Periquita


Periquita Portugisikst vin med Kryddig smak med inslag av körsbär, björnbär och lakrits. Priset på boxen ligger på  215 kronor.

Amfora vin med smak av banan

Amfora Sauvignon Blanc Chilienskt Boxvin med Torr, fruktig smak ska ha inslag av melon och bananer. Låter lite konstigt men prova själv för 159 kronor
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: