Vin(gligt)

2009-12-10
00:00:47

Rosemount och deras reklambild som sägs illustrera vinets smak.
Lyckas Rousmount med sin reklam få dig att tänka hur vinet smakar?

Här om dagen fick jag ett nyhetsbrev gällande viner från Rosemount i vilket de uppmärksammade mig på sin nya reklamkampanj och ett nytt vin. För er som inte vet är Rosemount en Australiensisk vinproducent som huserar på Systembolaget med viner mellan 69 och 184 kronor. Det Rosemount är känt för är sina designade viner från druva till flaska. När andra vinmakare lever på tradition,tradition,tradition lyfter Rosemount fram innovation och kreativitet.

Den senaste reklamkampanjen är inget undantag från den varumärkesidentitet som Rousmount vill förmedla laddat med värden såsom innovativt och kreativt. Den senaste reklamfotograferingen görs under vatten för att illustrera hur vinet smakar.

Vad tycker du, kan du tänka dig hur vinet smakar?

 

Rosemount vill förmedla en identitet om att vara innovativa och kreativa. Något de gör med senaste reklamfotograferingen som gjordes under vatten för att illustrera hur vinet smakar

Jag har inte själv druckit vinet och kommer inte att tänka på hur vinet smakar genom att enbart skåda reklamfotot, Ett vin måste ju upplevas, istället börjar jag nynna och småsjunga på en låt som dyker upp i samma ögonblick som mitt öga skådar damen i rött. Närmare bestämt balladklassikern "Lady in Red" framförd av Chris De Burgh....

I've never seen you looking so lovely as you did tonight
I've never seen you shine so bright
I've never seen so many men ask you if you wanted to dance
They're looking for a little romance, given half a chance
I have never seen that dress you're wearing
Or the highlights in your head that catch your eyes I have been blind
The lady in red is dancing with me cheek to cheek......




Är jag inne på rätt spår?
Kommentar:

Hej!



Det gick superbra:) Fick dock en del över, det visade sig att det var många fler som körde än vad jag trodde. Men det vinet sparas till jul och nyårsmiddagar. Tack för hjälpen med vinval.

2009-12-14 @ 14:40:52
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: