Vin(gligt)

2009-08-22
20:33:03

Vin(gligt) om Lars Winnerbäcks nya låt "Jag får liksom ingen ordning"

Lars Winnerbäck med nya låten "Jag får liksom ingen ordning"

Jag vandrar förbi slottet i Kalmar, tar den vägen hem som är "glattast" och längst hem efter en wiessbier på Byttan. En öl då Henke kommer och hämtar upp mig 06.00 imorgon. Tänk om jag kunde ta och växla in mina vuxenpoäng. Jag stannar vid bryggan i Kalmarsundsparken och tänker att jag borde haft sällskap och en korg med smutta delikatesser samt vin med mig just där och då när en akvarell av öland och havet målas upp på en kort sekund. Jag suddar bort den tanken och vänder om för att promenera upp förbi Krusenstiernska gården like a long walk home. Där och då rycks jag med av något svängigt ett intro som vid en första anblick lika gärna kunde tillhöra växjöbandet Melody Club eller mer rumberade The Sounds. Kanske aningen Döm av min förvåning då herr Winnerbäcks röst bjuder upp till dans. Winnerbäcks nya singel "Jag får liksom ingen ordning" är briljant. Ett helt nytt grepp från Winnerbäck. Utan att tappa sin själ vandrar han nära mark som storheter som The Killers och Coldplay trampat ned. Är hela skivan lika rumberad som Winnerbäck av idag så kommer jag att lyssna sönder hans kommande skiva till förbannelse denna höst.

"Jag får liksom ingen ordning" får mig att tralla med. När jag svänger förbi Jenny Nyströms skolan börjar jag sjunga högt i tron att ingen hör mig. Men det visar sig att jag har fel. Tjejgänget jag möter småler och är tvugna att fråga vad jag lallar på. Jag känner en i gänget och hon bara ler.

Nu film och lite laddning för en toktidig morgon a´la söndag. Måste jag gå upp strax efter 5. Troligt vis är det 4 Tigers som bjuder på show imorgon på Möre Gk.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: