Vin(gligt)

2009-08-11
23:42:27

Veckans....
Vintips!



Alta Tierra Carmenère 2005

 Liksom tända ljus vid ett andetag släcker vår sommar sin dag. Men än finns det plats för ytterligare vintips innan det blir höst på vår planet. Veckans vin ser dagens ljus i Valle del Elqui Chile, märkligt nog är det en italiensk vinmakare som ligger bakom det här vinet från Chile.Till färgen är vinet djupt mörkröd. Vinet stoltserar med en varm mycket stor fruktig doft i vilket inslag av vanilj, paprika och vinbär regerar. Smaken är av klassisk Carmenèrekaraktär med nyanser av paprika.  Det är ett uttrycksfullt vin som bjuder på fruktig smak med förföriska toner av inslag av lakrits, peppar och vinbär.Vinet kostar 89 kronor på systembolaget.

 

Låt!

En vänlig grönskas rika dräkt - För det börjar visst bli höst och höst denna gång innebär en ny konsertvåg med Lars Winnerbäck. Låten "En vänlig grönskas rika dräkt" har sedan länge varit ett briljant intro till herr winnerbäcks bejublade konserter och får mig att längta att ta del av en ny liveakt av Winnerbäck då han dessutom släpper ny skiva i september. Själv har jag inte bestämt mig vart jag ska gå på hans konsert. Blir nog Växjö iallafall...


Spontanaste händelse!

Första lektionen i en tiopoängskurs i fika går av stapeln imorgon, jag är lärare och jag har som det verkar en riktigt trevlig elev.

 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: