Vin(gligt)

2009-08-30
19:07:53

Kalmar ff - Hammarby, målfest och Rasmus Elm-hyllning...
...från en obotlig solskensoptimist som dagen till ära Vin(glar) över till fotboll.


Solskensoptimist klädd för mycket sommar med ett litet paraply får äta upp allt då det börjar tokhagla över fredriksskans då Kalmar klär av Hammarby


Solen har torkat bort allt regn när jag gör entré på Fredriksskans för att se matchen Kalmar FF - Hammarby. Sittplatsbiljett utan tak. Jag, med minsta möjliga paraply, sådant som på sin höjd klarar lätt duggregn, i tron av att det omöjligen kan regna så hemskt mycket mer idag. Så långt klarblå himmel över Fredriksskans i Kalmar. Vilken inramning för en allsvensk fotbollsmatch och ett farväl till ännu en av bröderna Elm. Plötsligt händer det som inte får ske för en solskensoptimist klädd lite väl mycket sommar. Det börjar tokhagla, blåsa och mitt lilla, lilla paraply skyddar föga. Tokblöt. Mobilen badar i en vattenfylld ficka. Där rök chansen att fånga stämningen på bild. Plaskvåt ler jag för mig själv, bara gilla läget .Matchen fortlöper och Hammarby håller på att göra mål, vad är det här. Jag vill  med ens telepotera mig hem för ett varmt bad då jag fryser och är kall. Där och då , tre koppar kaffe senare för att få upp värmen, tar allting en vändning. Vädret skrattar plötsligt sol och Kalmar FF börjar spela fotboll och krossar Hammarby med 3-0. Jag torkar upp på läktaren och njuter. Snacka om scenförändring. I brist på bilder från mobilen ,som såhär någon timme efter matchen faktiskt börjar svara på återupplivsförsöken, så kör vi samma hyllning som tidigare till Rasmus Elm...

En hyllning till Rasmus Elm som spelade sin sista match i Kalmar FF på ett tag...

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: