Vin(gligt)

2009-08-20
22:44:04

Jag tror på FREM
Planlöst slinker jag in på Systembolaget på vägen hem idag, för helgvinsinköp. Letar efter något odrucket. Det slutar med italiensk Barbera. Vinet heter FREM, märkligt namn. Skulle lika gärna kunna vara namnet på en ny lag i vårt avlånga land. Frem-lagen istället för Ipred-lagen. hmm, Jag tror på Frem.. Fullständigt namn på vinet är Frem Barbera d'Asti 2006 Detta då det på vinvin.se beskrivs som ett vin med "Fin koncentraion av fräsch, röd frukt och pigg syra. Elegans och längd".

Hoppas vinet för 157 kronor verkligen är av den klassen som beskrivningen förutspår.

Nu är det dags att somna till dagens låt Fix You med Coldplay.....

Efter en till bredden fylld sensommar kväll,  jag saknade någon vän. Jag önskar att det vore nån annan... Jag anar vem. Jag vet bara en.

Så fort flaskan har tömts kommer ett omdöme...
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: