Vin(gligt)

2009-08-09
21:03:09

Feudo Arancio Grillo och lax på Fam Hanssons krog i Kalmar
Bortom sorlet och vimlet efter en sjuhelsikes final mellan olika musikaliska talanger på Larmtorget i Kalmar slinker jag in på Fam Hanssons Krog kvarterskrogen, en vettigt slagen wedge från Larmtorget, som inriktar sig på det svenska köket, och erbjuder som specialitet rätter med vilt. Långt in i middagen småtrallar mitt sällskap fortfarande på Martin Rydells bidrag som tog hem finalen, lyssna och njut här. Låten heter I lampans sken. Själv trodde jag på Hilda Dahlberg och låten Happy Illusions. En låt någonstans åt Sahara Hotnights och The Sounds. Något för P3 Pop.

Hanssons Krog i Kalmar, Lax och Arancio, Tänk om livet vore lika smutt

Efter ett superbt bemötande av servitrisen beställer jag in ett glas Feudo Arancio tillsammans med laxfilé. Feudo Arancio Grillo närmare bestämt. Ett medelfylligt vin med trevlig och fruktig smak av äpplen och persikor som ser dagens ljus på Sicilien. Vinet kostar 74 kronor på Systembolaget och ter sig galant till laxen.

På Hanssons krog regerar en gemytlig stämning och mysfaktorn är hög, här märks det liksom inte att det rör sig tusentals själar på stan denna varma augustikväll. 100 procent av livets goda. Underbart är kort. Efter middagen så är det dags att ge sig ut i vimlet igen. De artister som spelar härnäst är Salem al fakir och Autumn Falls. Håll utkik i nästa inlägg vem utav dessa jag hissar eller dissar..
Kommentarer:
#1: Therese

Ser gott ut!

2009-08-10 @ 17:03:50
#2: Mikael

Det var lika gott som det ser ut

2009-08-11 @ 08:02:20
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: