Vin(gligt)

2009-08-08
12:25:51

Chablis Domaine de la Boissonneuse och Kalmar Stadsfest
Kalmar är fylld till bredden med folk, i kväll spear Salem al fakir mfl. Dessförinnan ska jag avnjuta Chablis  Domaine de la Boissonneuse till en superb laxrätt. Men nu ska jag bada och träna golf, småler.

Kalmar kokar fullkomligt över med folk, ja känns som alla är här. Det råder stadsfest i stan och ikväll spelar Salem Al Fakir något som jag måste titta in men jag är även nyfiken på Sveriges radios tävling "Svensktoppen nästa" idag är det nämligen final i Kalmar. Innan kvällning ska jag njuta av solen, åka till Ekerum och bada, läsa bok och bara vara.

I kväll är det Chablis Domaine de la Boissonneuse och någon superb laxrätt som regerar, dock i måttliga mängder då jag ska upp och spela golf imorgon.

Chablis Domaine de la Boissonneuse från Domaine de la Boissonneuse, Chablis och Frankrike är en galant Chardonnay superb till fisk. Den friska smaken tämligen attraktiv och distrinkt och lagom miniralig smörar rejält för smaklökarna. Så var det förra gången jag drack vinet och det är därför jag bestämt mig för vinet idag, denna härliga sommardag då himmeln är oskyldigt blå över Kalmar. En riktigt smutt dag att fånga med hov. Gå ut och njut. Vinet kostar 155 kronor på Systembolaget.

Nu beger jag mig ut i solen...

Andra bloggar om vinet

MSVin
Aqua Vitae - Livets vatten


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: