Vin(gligt)

2009-04-06
22:13:22

Ingenting är givet - Allt är möjligt. Vernissage för Monica Backströms utställning i Pukeberg
Ingenting är givet-Allt är möjligt. Vernissage för Monica Backströms utställning på Pukeberg och Design Arkivet
Lördag och våren visar upp sig från sin bästa sida. Platsen är Nybro, Pukeberg och Design Arkivet. Det är dags för vernissage för Monica Backströms utställning som går under parollen INGENTING ÄR GIVET - ALLT ÄR MÖJLIGT. Monica Backström är konstnär och formgivare som har ett långt och framgångsrikt konstnärsliv bakom sig. Konstnären själv har valt ut vad som ska visas. Monica Backström är allsidig och i utställningen ryms därav storslagna glasföremål, kläder och smycken. På det hela taget en bra utställning. Dock håller jag på att göra bort mig "big time" under invigningstalet. Detta eftersom min mobil ringer, jag väljer att svara då det kändes helt rätt. Jag går dock längst bort i utställningssalen och bakom en stor avdelande vägg i tron av att jag inte hörs alls. Min briljanta idé fungerar inte alls utan det visar sig att väggen jag står vid och det lilla utrymmet jag hittat fungerar som någon slags förstärkare ja som en  högtalarlåda, vilket gör att jag hörs bättre än damen som håller öppningstalet. Min far som för övrigt tagit bilderna från utställningen enligt ovan kom och sa att jag måste lägga på. Tydligen hade alla besökare vänt sig åt mitt håll. Efter utställningsbesöket blir det att lämna den kreativa miljön i Pukeberg för fika hos föräldrarna. Pukeberg är gammal klassisk mark för mig då jag är uppvuxen i Nybro och spelat fotboll i Pukeberg vars fotbollsplaner ej ligger långt ifrån glasbruksmiljön med fungerande hytta och design arkiv. Ovan ser ni de pjäser som var mina favoriter på utställningen.....


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: