Vin(gligt)

2008-09-29
00:09:51

Château Bel-Air-Ouÿ 2000



Jag lånar ett citat från ett av vårt lands största popgenier, Jakob Hellman. Citatet lyder "Kärlek tar ett tag". Varför i hela friden vill han komma tänker ni. Kärlek tar ett tag, beskriver min relation till viner från Bordeaux. Jag har testat allt som går och anat någonting större, men jag har aldrig låtit mig förföras.  Fram till aldeles nyss har jag aldrig nynnat på någon tårdrypande kärleksförklaring till Bordeauxviner, men igår vändes världen upp och ned. Vad var det då som fick mig på platt fall för viner från det mytomspunna franska vindistriktet? Jo Château de Bel-Air 2000 som direkt lämnade ett galant avtryck i mitt centra för registrering av doft och smak.

Château Bel-Air-Ouÿ 2000 får högsta betyg på vår vintermometer.................


Motiveringen:  Château Bel-Air-Ouÿ 2000 får med sina förföriska toner av inslag av kaffe, plommon och choklad mig att dra på smilbanden, ja en känsla som sammanfattas fullständig eufori...................Ja allt detta för 285 kronor.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: