Vin(gligt)

2008-10-27
22:14:10

Tim Adams Semillon 2006


Hanna på bloggen Vardagsfinvin skrev ett konstruktivt inlägg till mina funderingar om Tim Adams The Aberfeldy 2005, dessutom kom hon med ett  galant vintips om att prova de vita viner som Tim Adams stoltserar med. Så nu har jag smuttat på Tim Adams Semillon 2006 och här följer mina funderingar om det vinet.....

Direkt jag provsmakar Tim Adams Semillion 2006 tonar något upp i smaken som i det närmaste kan beskrivas som något exotiskt och spännande, men på samma gång riktigt välbekant. Smaken tilltalar mig och vinet känns mycket friskt. Efter ett tag kan jag sätta ord på vad jag hittat i smaken och det ordet stavas Grapefrukt. Under de senaste veckorna har jag då och då köpt Sias nya smak Mandarin och grapefrukt som stoltserar med en finstämd grapefruktsmak, samma finstämda smak som nu återfinns i vinet från Tim Adams and I like it och jag är imponerad. Vinet kostar 139 kronor på Systembolaget. Efter att jag har druckit både ett rött och ett vin från Tim Adams så är min personliga åsikt att det är vitt som gäller från denna vinproducent. Försök att överbevisa mig......

Vin(gligt)
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: