Vin(gligt)

2008-10-07
22:29:40

Tankar innan JB kommer med stjärnstoff
Lasse Winnerbäck sjunger i låten jag fattar ingenting "Du kände mig när åren var terminer när sommaren var helig och nätterna var allt" och jag undrar varje gång jag hör den textraden om det är något som bara dyker på en på ålderns höst när man är en bra bit över trettio eller kommer det tidigare? Själv har jag 29 år gammal bara tagit mig ur ett av stadierna som herr Winnerbäck beskriver. Att åren var terminer är ett minne blott efter tokigt roliga år på universitetet. Men att gå i från att sommaren är helig och nätterna var allt kommer jag nog aldrig att vara med om. Utan jag tillhör dem som fortfarande hittar en sak till att göra, ja bara en sakt till att göra innan det är dags att sova eftersom det finns ett jobb att sköta hur sent det än blir. Trots att jag är trött dagen efter så lär jag mig inte utan gör om samma misstag gång på gång. Men idag har jag laddat för att vinna vuxenpoäng och lägga mig innan klockan 23.00 vilket är ett otroligt framsteg.

Good night Sweden wherever you are......
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: