2008-11-20
22:28:07
Reklamfilmen Rus för IQ och likheterna med the Streets - Blinded by the lights
På vägen ut från köket i reklampausen mellan Medium och Nyheterna börjar Festen, det är klackarna i taket. Mat och dryck, samtal och skratt.
Vi kommer in efter att någon hållt ett bejublat tal till brudparet i läget där det dansas och någon trampar på någons tår. Det blir Vin(gligt), småler. Festen spårar ut och det är i det här läget jag känner att det är skönt att festen spelas upp på TV, ja ni har säkert dragit på smilbanden, känt igen er i filmen Rus som Forsman & Bodenfors gjort åt IQ i syftet att få oss att dricka lite smartare. Äntligen en skarp reklamfilm med ett budskap som jag hoppas slår igenom och ger folk en tankeställare, ja kanske får folk att snubla in på den här bloggens motto: "Låt inte alkoholen ruinera dig på minnen som kan vara de bästa i ditt liv".
I dagens Resume får denna reklamfilm en hyllning som heter duga även om filmen spårar ut lite väl mycket mot slutet. En representant från LOWE Brindfors uttrycker det såhär i tidningen: "hade de inte gjort den riktigt så utflippad på slutet hade jag kommit ihåg den hela livet". I samma banor funderar vi på Vin(gligt) kanske borde filmen slutat tidigare innan det spårar ut lite väl mycket med ett tillägget till den briljanta landningen i "var rädd om dig". Eller vad sägs om tillägget "Låt inte alkoholen ruinera dig på minnen som kan vara de bästa i ditt liv. Nä vi ska inte kritisera för F&B har verkligen lyckats nå fram. Enligt röster på Åkestam H är videon en kopia av en gammal musikvideo med The Streets. Antar att han syftar på videon till låten Blinded by the light. Detta kan enligt mig fungera så att videon får ytterliggare kraft för att övertyga. Nedan kan du se filmerna själv för att se likheterna.
Vi kommer in efter att någon hållt ett bejublat tal till brudparet i läget där det dansas och någon trampar på någons tår. Det blir Vin(gligt), småler. Festen spårar ut och det är i det här läget jag känner att det är skönt att festen spelas upp på TV, ja ni har säkert dragit på smilbanden, känt igen er i filmen Rus som Forsman & Bodenfors gjort åt IQ i syftet att få oss att dricka lite smartare. Äntligen en skarp reklamfilm med ett budskap som jag hoppas slår igenom och ger folk en tankeställare, ja kanske får folk att snubla in på den här bloggens motto: "Låt inte alkoholen ruinera dig på minnen som kan vara de bästa i ditt liv".
I dagens Resume får denna reklamfilm en hyllning som heter duga även om filmen spårar ut lite väl mycket mot slutet. En representant från LOWE Brindfors uttrycker det såhär i tidningen: "hade de inte gjort den riktigt så utflippad på slutet hade jag kommit ihåg den hela livet". I samma banor funderar vi på Vin(gligt) kanske borde filmen slutat tidigare innan det spårar ut lite väl mycket med ett tillägget till den briljanta landningen i "var rädd om dig". Eller vad sägs om tillägget "Låt inte alkoholen ruinera dig på minnen som kan vara de bästa i ditt liv. Nä vi ska inte kritisera för F&B har verkligen lyckats nå fram. Enligt röster på Åkestam H är videon en kopia av en gammal musikvideo med The Streets. Antar att han syftar på videon till låten Blinded by the light. Detta kan enligt mig fungera så att videon får ytterliggare kraft för att övertyga. Nedan kan du se filmerna själv för att se likheterna.
Reklamfilmen Rus för IQ signerad Forsman & Bodenfors.
Inpiration till Reklamen "Blinded by the lights" musikvideo av The Streets
Börja fundera i banorna kring det budskap som IQ sprider och drick gott med måtta Vin(gligt)
Kommentera inlägget här: