Vin(gligt)

2008-01-15
19:40:45

Gör V&S till en folkaktie och rädda Stockholmsbörsen...
Usch och fy, det enda rätta vore att helt enkelt låta bli att titta på sina sparade kosingar i fonder och aktie tills det har vänt och solen står högt över taken igen samtidigt som vinden har vänt. Jag antar att jag inte är ensam om att se sina pengar rasa i samma takt som ett snöskred i Åre. Stockholmsbörsen har tappat en tiondel av sitt värde sedan årsskiftet. Snart börjar det bli riktigt köpläge då det måste vända upp någongång. Själv sitter jag i väntans tider på Odd Molley och ska köpa de när tillfället är rätt. JADA JADA JADA. Vad i hela världen har det här med vin och en vinblogg och göra. Jo ska ni se, den första spontana idén som dök upp i mitt huvud när jag läste en artikel om börsens nedgång i Aftonbladet är nämligen tokigt vinrelaterad. Idéen var att sälja ut Vin och Sprit och göra den till en folkaktie. Till skillnad från Telia så tror jag att det är en god idé. Jag hade i vartfall köpt aktien. Så regeringen och staten hör min bön......
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: